tiistai 26. huhtikuuta 2011

Little Miss Punk

Mä rupesin tässä taas miettimään syvällisiä. Koulukiusaamista, kavereita, ystäviä, luottamusta, itseluottamusta, epävarmuutta, varmuutta..

Tottakai kaikki tahtois olla itsevarmoja, suosittuja ja olla luotettavan maineessa aina ja iankaikkisesti. Mutta olisko se loppujen lopuks niin hienoa? Ite oon aina ollu hylkiö isolla H:lla. Haaveillu niin sanotusti paremmasta elämästä. Muistan vieläki että kirjotin jopa joululahjalistaan joskus "Emma Watsonin vartalo" ja oon kirjottanu jo joskus 12-vuotiaana pöytälaatikkoon tarinoita miten joku karun näkönen mutta mulle nallukarhumainen moottoripyörämies tulee hakemaan mut kesken koulupäivän ja me karataan yhdessä jonnekki kauas pois. Ne tarinat oli täynnä epävarmuutta, rakkautta, seksiä (vaikka en kyllä sillon siitä mitään tienny, sanoisin sitä paitsi että en mä siitä vieläkään mitään tiiä) ja välittämistä sekä hyväksyntää.

Eli lyhennettynä, mä oon aina halunnu olla itsevarma ja suosittu. Kuitenkin jos mä oon oikein ymmärtäny niin neki piirteet ihmisessä (joooo, piirteet ja piirteet, keksi ite parempi ilmasu!) ymmärretään usein väärin ja niiden ansiosta saa paljon paskaa niskaan. Esimerkkinä jos sul on paljon ystäviä tai kavereita, moni saattaa aatella että onpa toi huomionhakunen, toi varmaan jakaa kaikille, ei kukaan noista voi olla sen oikee ystävä.. Ja jos sä oot ihan terveellä tavalla itsevarma, sut luetaan liian helposti nokkavaks narsistiks, joka yrittää päteä ja kylpeä parrasvaloissa että sais kaikki muut epävarmaks ja vajoamaan lattianrakoon.

Muistan ku olin nuorempi ja kävelin kaupungilla tai istuin bussissa ja siihen lähelle tuli muutaman vuoden vanhempia tyttöjä, joilla näytti olevan itsetunto kohallaan, tyyli ja elämä hallussa. Mä käänsin katseeni aina pois. Aina, joka ikinen kerta mä tuijotin kengänkärkiä kun mun lähelle tuli joku "itsevarma" tapaus.

Ja mä oon huomannu viimeaikoina, että nykyään kun mä kävelen jossain ja vastaan tulee pari vuotta nuorempia, suurin osa kääntää katseen pois epävarmana. Ja mun on pakko todeta, että jollain sairaalla tavalla mä pidän siitä.

4 kommenttia:

  1. Ihan alux...onnex en ite koskaan pistänyt joululahjalistaan toivomusta:Emma Watsonin vartalo....vois olla vitun noloo jos ois toteutunu;))
    Ja asiaan....sanat itsevarma ja suosittu eivät ole kovin yleinen näky samassa lauseessa Suomessa.Jos olet itsevarma olet siis mulkku.Jos olet itsevarma ja suosittu,olet mulkku.Jos olet itsevarma,suosittu ja luotettava,olet mulkku.
    Tosiasiassa jokainen haluaa syvällä sisimmässään olla juuri sellainen.Tässä tasapäistämisen luvatussa maassa se on vaan vitun hankalaa.Olet ilmiselvästi tavoittanut kyseiset adjektiivit ja ottanut ne omaksesi,älä anna kenenkään itseensä tyytymättömän tasapäämulkun repiä itseäsi takas sinne huutajien sekaan.Sieltä alhaalta kohti sinua kurottavista käsistä kyllä tunnistat ne,jotka aidosti antavat sinun olla se mitä olet ja tietävät,että se mitä sinussa näkevät,sen myös saavat,piste.Ne ovat niitä ihmisiä,joita myös ystäviksesi kutsut.Jos tulet toimeen itsesi ja ystäviesi kanssa,niin fuck the rest.
    Kenelläkäänhän ei saa mennä paremmin kuin naapurilla...jos menee,niin silloinhan se on mulkku.Voin ilokseni todeta,että olet kulkeutunut siihen harvalukuiseen joukkoon,joka on päässyt kipuamaan tuon harmaan alueen laitoja pitkin ylös ja saavuttanut oman tilansa.Älä siis mieti mitä muut sinusta ajattelevat,jos joku saa kiksejä siitä,että yrittää kiskoa sinut takaisin tasapäämaailmaan,niin suo toki hänelle se nautinto...tiedätkö miksi,koska hän on se ultimate mulkku...;)
    Sekavaa,eikö...mutta koska slittäjänä on Kukolla aivosolunsa tuhonnut maailmanparantaja,niin voitko muut odottaakkaan;)
    Nyt poistun ulos haistelemaan maantien tuoksua Harrikkani selästä;))vink...vink...vink;)

    VastaaPoista
  2. Mr. Vitutus, sä puhut aina vaan pelkkää asiaa. Sanoisin että oot aika kova jätkä. Ja vielä oikeesta paikasta, eiku mitä? ;o Anyway, kiitos näistä koskettavista, Kukonhuuruisista sanoista. :) jos suuntaat sen harrikkas tännepäin, tarjoon sulle tötteröt ;) vink....vink....vink ;)

    VastaaPoista
  3. Tötteröstä en niinkään tiedä,mutta yleensä ajelun,siis prätkäsellaisen...huulet ja kurkku tosi kuivat.Eli jos tarjoot jotain kosteeta mitä pääsen kielellä lipomaan niin suostun,esim.mehujäätelö on ikuinen suosikkini.Se vie janon ja samalla kostuttaa huulet ja suun....;)))jos viestistä on tulkittavissa rivien välistä jotain häilyvää,niin se ei suinkaan ollut tarkoitukseni;)...ainoastaan pyrkimykseni;)oho...nyt lipsahti.

    VastaaPoista
  4. :'DdDdDDDDdd <3 saat montaa sorttia mehujäätä. Mehukasta, etten sanoisi :)

    VastaaPoista